SOMEMARKKINOINNIN TRENDIT 2024

YHTEISÖLLISYYS

Muista tykätä ja kommentoida seuraajiesi vastauksia. Varsinkin, jos seuraajakuntasi ei vielä ole suurta.

Voit hyödyntää seuraajiasi tuotekehityksessä, mainonnassa jne. kysymällä heiltä mielipiteitä. Näin ollen sitoutat heitä samalla yritykseesi.

VASTUULLISUUS

Tuo rohkeasti esille yrityksesi arvoja, tavoitteita ja toimintatapoja. Näin saat viestittyä läpinäkyvämmin ja herätät luottamusta.

Muista, että vastuullisuutta ovat sosiaalinen-, taloudellinen- sekä ympäristövastuu. Näistä on myös hyvä viestiä konkreettisia esimerkkejä. Vastuullisuuden ei tule olla pelkkä mediatemppu, vaan sen edistämiseksi tulee tehdä oikeita ja aitoja tekoja.

TEKOÄLY

Eri alustat keräävät paljon tietoa kohderyhmistäsi ja heidän käyttäytymisestä sosiaalisen median alustoilla. Miksipä et hyödyntäisi dataa sisältösi menestymisen takaamiseksi.

Tekoäly on tullut jäädäkseen. Se kehittyy ja kehittää myös digimarkkinoinnin kenttää. On aika ottaa tekoälyn hyöty osaksi arkea.

Sisällön luomiseen voit hyödyntää tekoälyä. Kuvat, (tulevaisuudessa videot), tekstit, ideat jne.

LIVET, PYSTYVIDEOT & VAIKUTTAJAT

Livet houkuttelevat ihmisiä ja se on yrityksellesi myös oiva paikka saada tietoa ja palautetta kohderyhmältäsi.

Lyhyet pystyvideot kasvattavat suosiotaan joka alustalla. Niiden avulla saat nopeasti ihmisiä hyppäämään yrityksesi pariin.

Vaikuttajien suosio on jo vakiintunut, mutta entistä suuremmassa roolissa ovat pienemmät mikro- ja makrovaikuttajat, joiden seuraajakunta on rajautunut tietyn aiheen tai alueen sisälle.